Ciekawostki  

Dziennikarstwo oczyma widza

Widz, odbiorca podmiot docelowy bez względu na to w jaki sposób określimy osobę siedzącą po drugiej stronie ekranu, to on jest głównym obiektem tworzonych wiadomości, programów relacji, to z jego zdaniem najbardziej należy się liczyć. Oczywiście dla jednych programy publicystyczne są bardzo ciekawym punktem, inni zasiadając przed telewizorami oczekują rozrywki, dla jeszcze innych wczuwanie się w życie serialowych rodzin jest sposobem na pewne zaspokojenie potrzeb istnienia. Każdy z nas jest inny, podobnie jak inne są wymagania stawiane przed nowoczesną telewizją, dlatego też sondaże przeprowadzane przy wielu okolicznościach wskazują jakie programy warto emitować, a które zajmują czas antenowy obniżając pewne wskaźniki oglądalności. Jednak istnieją także akcje mające szczytny cel, jak choćby Mikołajkowy blok reklamowy zmuszający nas do oglądania reklam, jednak dzięki temu pieniądze inkasowane przez telewizję wspierają fundacje zajmujące się rehabilitacją i leczeniem dzieci.